Handelsbetingelser

 HANDELSBETINGELSER

I dette afsnit om handelsbetingelser finder du informationer om følgende:

  1. Anvendelse af handelsbetingelser
  2. Kontakt ottoline-sko.dk
  3. Bestilling og ordrebekræftelse
  4. Gaveindpakning - gratis
  5. Priser og betaling
  6. Prismatch
  7. Levering og fragt
  8. Bestillinger til Færøerne og Grønland
  9. Afhentning hos ottoline-sko.dk
  10. Ombytning
  11. Fortrydelsesret
  12. Reklamationer
  13. Personoplysninger
  14. Cookies og logstatistik
  15. Forbehold
  16. Links

 

1 Anvendelse af handelsbetingelser

Nedenstående betingelser gælder for salg og levering af varer fra ottoline-sko.dk til dig som privat kunde ved levering i Danmark, Grønland og Færøerne. Du skal være fyldt 18 år for at handle på ottoline-sko.dk og være i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Handelsbetingelserne gælder ikke ved B2B handel.

 

2 Kontakt ottoline-sko.dk

ottoline ApS
Nordre Strandvej 41A
8240 Risskov

CVR.nr.: 27 36 75 77

info@ottoline-sko.dk

Har du spørgsmål angående webshoppens produkter, levering, betaling eller andet, er du velkommen til at kontakte os på telefon 86 17 99 18 på hverdage mellem kl. 11.00-17.30, eller på mail, som besvares inden for en arbejdsdag.

 

3 Bestilling og ordrebekræftelse

Sådan handler du hos os:
For at foretage et køb på ottoline-sko.dk skal du igennem følgende syv faser:

  • Find den eller de varer du ønsker
  • Læg dem i indkøbskurven
  • Gå til kassen
  • Indtast dine personlige oplysninger
  • Vælg forsendelses-/betalingsmåde
  • Godkend vores forretningsbetingelser
  • Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet

Bestilling af varer og indgåelse af aftaler med ottoline-sko.dk kan udelukkende foregå fra hjemmesiden www.ottoline-sko.dk ved indtastning af de af ottoline-sko.dk angivne oplysninger. Alle aftaler mellem ottoline-sko.dk og kunder vil ske på dansk.

 

4 Gaveindpakning - gratis

Ønsker du at få din vare pakket ind, så gør vi meget gerne dette. Vi sørger for en eksklusiv og lækker indpakning. Skriv i kommentarfeltet, hvis det er en gave med et til/fra kort. Har du spørgsmål/ønsker til dette, så tag endeligt kontakt til os på +45 86 17 99 18

 

5 Priser og betaling

Priser på ottoline-sko.dk er i danske priser, og totalbeløb bliver angivet inklusive dansk moms og andre danske afgifter. ottoline-sko.dk opdateres løbende, og alle priser er således dagspriser, der efterhånden vil kunne ændres. Dette gælder naturligvis ikke for varer, der allerede er bestilt.

Som betalingsmiddel kan du anvende Dankort, VisaDankort, e-Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB MobilePay og ViaBill

Beløbet for varerne trækkes først fra din konto, når varerne afsendes fra ottoline-sko.dk. I forbindelse med ottoline-sko.dk’s afsendelse af varen, vil du modtage en faktura via e-mail, som indeholder oplysninger om datoen for varens afsendelse, det totale beløb, som opkræves hos dig samt hvilket betalingskort, der anvendes som betaling. Fakturaen skal altid medsendes ved returnering eller reklamation.

ottoline-sko.dk kan aldrig trække et større beløb, end det du har godkendt ved bestillingen. Du vil heller ikke blive opkrævet gebyr for betalingstransaktionen.

Betalingssystemet er godkendt af PBS og er i overensstemmelse med Forbrugerombudsmandens vejledning om brug af betalingskort ved fjernsalg. Dette betyder blandt andet, at de oplysninger, du afgiver i forbindelse med betalingstransaktionen, beskyttes ved kryptering og kun kan læses af PBS, hvorved kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre ikke gemmes i forretningens systemer.

Betaling via ViaBill:
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Har du allerede en Viabill konto, koster det 39kr. i gebyr hver måned.

Læs mere:  https://www.viabill.dk/

 

6 Prismatch
Vi garanterer altid at du får den bedste pris når du handler hos ottoline-sko.dk. Skulle du finde den samme vare (mærke, størrelse og farve) til en lavere pris et andet sted på en dansk hjemmeside på den dag, du bestiller hos ottoline-sko.dk, så kontakt os, og vi matcher prisen (eksklusiv fragt).

 

7 Levering og fragt
De bestilte varer leveres til den leveringsadresse du har oplyst i din ordre. Bestilles en vare på hverdage inden kl. 11.00, vil ordren som hovedregel afsendes samme dag. Leveringstiden er 1 – 4 hverdage.

Forsendelser sker med PostNord eller GLS, og levering kan foregå til både privat- og erhvervsadresse.

ottoline-sko.dk leverer fragtfrit i Danmark med PostNord og GLS på ordrer over DKK. 400, som ikke udelukkende er udsalgsvarer dvs.

Fri fragt når:
- Leverancen er indenfor Danmarks grænser
- Købet er på minimum DKK 400,-
- Ordren indeholder mindst en fuldprisvare

Ved ordrer under DKK 400,- eller ved køb af udsalgsvarer alene er prisen
DKK 39,- ved levering til pakkeboks / pakkeshop
DKK 49,- ved levering til privat hjem

Private forsendelser sendes som forsikret pakkepost med PostNord eller GLS

Vi leverer også til Færøerne og Grønland. Se mere under punkt 8.

 

8 Bestillinger til Færøerne og Grønland
På alle ordrer der skal leveres til Færøerne og Grønland, fratrækker vi dansk moms. Dette sker automatisk i step 4 i købsflowet, når du vælger Færøerne eller Grønland som leveringsland.

Alle pakker bliver sendt med fly, og du kan regne med en leveringstid på ca. 3-6 arbejdsdage. Leveringsprisen til Færøerne er DKK 210,- og til Grønland DKK 300,-

Du skal selv betale for porto i forbindelse med returnering af din vare, hvis du har bestilt en forkert størrelse, eller du har fortrudt dit køb.

 

9 Afhentning hos ottoline-sko.dk
Du kan selv afhente din ordre hos ottoline-sko.dk. Ordren kan hentes så snart, du har modtaget en mail om, at ordren er klar til afhentning. Husk at angive hvilken butik du ønsker at afhente hos.

ottoline
Nordre Strandvej 41A
8240 Risskov

Åbningstider: mandag - torsdag 11-17.30, fredag 11-18, lørdag 10-13

eller

ottoline
Volden 4
8000 Århus C

Åbningstider: mandag - torsdag 10-17.30, fredag 10-18, lørdag 10-16

HUSK! Medbring din ordrebekræftelse som dokumentation.

 

10 Ombytning
Ønsker du at bytte en vare til anden størrelse eller en helt anden vare, skal du lave en ny ordre.

Du kan vælge:
- om vi skal sende den nye ordre med det samme, og dermed trække pengene på dit kort med det samme, og returnere pengene fra dine returvarer, når vi modtager dem.
Eller
- om vi skal vente med at afsende din nye ordre, til vi har modtaget dine ”gamle” varer retur og modregne i din nye ordre. Skriv blot i notatfeltet, at du ønsker ombytning af returvarer.

Notatfeltet er på din nye ordre, på den side, hvor du angiver dine personlige oplysninger.

 

11 Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Hvis fristen udløber på en helligdag, søndag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsdag forlænges fristen til den følgende hverdag. 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail, tlf. eller lignende. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du bedes udfylde fortrydelsesformularen, som sendes med varen retur. Du finder returformularen i nederste højre hjørne på webshoppen. 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os besked. Hvis det sker, vil returfragten blive modregnet det refunderede beløb.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Du kan på shoppen købe en GLS returlabel for 39 kr.  – link er i nederste højre hjørne

Varer som er afhentet i vores butik, kan også returneres i butikken.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Vurdering af værdiforringelse vil blive foretaget af vores personale ved modtagelsen.

Påhæftede mærker til varen vil altid betragtes som en del af varen.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os tilbage, herunder eventuelle leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder).

Tilbagebetalingen finder sted uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling til samme kort, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret varen til ottoline.

Du bærer risikoen for varen fra varens levering og indtil vi har modtaget varen igen. Gem derfor altid postkvittering samt eventuelt track & trace nummer. Ved returnering er du desuden ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Bliver varen skadet eller forsvinder under tilbageforsendelsen ved returnering, hæfter du som køber for varen.

ottoline-sko.dk modtager ikke forsendelser, som er sendt pr. efterkrav.

forsendelser skal være med omdeling - vi har desværre ikke tid til at stå i kø på posthuset. 

Returnering foretages til:

ottoline
Nordre Strandvej 41A
8240 Risskov

Du kan på shoppen købe en GLS returlabel for 39 kr. så er pakken forsikret og sporbar – link er i nederste højre hjørne

 

12 Reklamationer

Du har 2 års reklamationsret på alle varer løbende fra dit modtagelsestidspunkt. Kontakt os inden du sender varen. Du kan således ikke påberåbe dig eventuelle fabrikations- og materialefejl (mangler), der måtte vise sig mere end 2 år efter varens levering.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Eventuelle fejl og mangler skal, uanset ovenstående, for at være berettiget, gøres gældende inden for rimelig tid, og så hurtig som muligt efter at du har konstateret manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen blive betragtet som værende rettidig.   I alle tilfælde af reklamation kontakt venligst vores butik på tlf. 86 17 99 18 eller send en e-mail til info@ottoline-sko.dk

ottoline-sko.dk refunderer rimelige forsendelsesomkostninger i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. I modsat faldskal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Du kan på shoppen købe en GLS returlabel for 39 kr. så er pakken forsikret og sporbar - link er i nederste højre hjørne

 

Såfremt du i forbindelse med en reklamation returnerer varen, skal dette ske til ottoline-sko.dk på den i pkt. 2 angivne adresse. Du skal i forbindelse med returneringen vedlægge en beskrivelse af fejlen samt en kopi af fakturaen. Hvis reklamationen er rettidig og berettiget, vil du enten få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Bemærk at reklamationer kan have en behandlingstid på op til 3 uger. Vi gør dog altid vores bedste for at finde en afklaring hurtigst muligt.

Reklamationen omfatter ikke skader, slitage, fejlagtig håndtering eller ringe vedligeholdelse af varer. Dette vurderes i den konkrete sag. En håndtering opfattes som korrekt, såfremt den er foregået efter de på varen oplyste anvisninger.

I tilfælde af mangler kan Købelovens mangelregler finde anvendelse.

Bemærk vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

13 Personoplysninger
For at du kan indgå aftale med os på ottoline-sko.dk har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer / Mobilnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen og videregivelsen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos ottoline-sko.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

 

Direktøren for ottoline har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Disse kundeoplysninger opbevares ikke krypteret, ligesom kundeoplysninger heller ikke transmitteres krypteret.

Den dataansvarlige på ottoline-sko.dk er ottoline Aps

Oplysninger afgivet til ottoline-sko.dk sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: cm@ottoline-sko.dk

 

14 Cookies og logstatistik

På ottoline-sko.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Ved at benytte ottoline-sko.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en datafil, som vi lægger på din computer for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer - hvordan afhænger af din browser.

Vi bruger en logstatistik på ottoline-sko.dk, hvilket betyder, at et statistiksystem opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra, hvor på websitet det forlades m.v.

Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere ottoline-sko.dk. ottoline forbeholder sig retten til at udsende nyhedsbreve til kunder på ottoline-sko.dk, der har givet deres samtykke hertil ved købets afslutning, jf. markedsføringslovens § 10. Denne tjeneste kan til enhver tid frameldes.

 

15 Forbehold

Der kan der ved visning af produktet på telefon, PC m.m. være mindre farvenuanceforskelle i forhold til det endelige produkt

Hvis nogen del af disse generelle betingelser skulle blive anset for retsstridige og ugyldige og dermed ikke kan håndhæves, påvirker dette ikke gyldigheden og håndhævelsen af den resterende del af disse generelle betingelser.

Vi henviser til Forbrugerombudsmanden for yderligere info omkring klagenævn, HER.

 

16 Links

Forbrugerrådet

 

17 Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Kundeservice på info@ottoline-sko.dk eller telefon 8617 9918. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 27.11.2018

 

Hos ottoline finder du kollektioner fra danske og udenlandske anerkendte designere.

Vi har fokus på, flot design, høj kvalitet og god pasform.

Her på hjemmesiden præsenterer vi et udvalg af vores produkter såsom accessories, tøj, støvler, sko, sandaler.

Vi håber at give dig inspiration til dit næste indkøb i en af vores forretninger eller her og nu på webshoppen.

Happy shopping...